Jeżeli stoisz przed koniecznością rozwijania się intelektualnie, to znak, że prawdopodobnie potrzebujesz jakiegoś naturalnego, skutecznego 'wspomagacza', który pozwoli Ci przyspieszyć zapamiętywanie. Ten proces dla wielu ludzi jest żmudny i wymaga ogromnego wysiłku, jednak w momencie zastosowania właściwej diety, a także przy odpowiednim – regularnym treningu – można go znacząco polepszyć. Jak się za to zabrać i na co zwrócić szczególną uwagę, komponując swój codzienny jadłospis? Sprawdź dalej.

Pamięć każdego z nas wymaga odpowiedniego trenowania. Musisz wytężać umysł, żeby lepiej przyswajać wiedzę. W związku z tym, niezbędne okazuje się systematyczne ćwiczenie zarówno u nastolatka, który jest w trakcie swej podstawowej edukacji szkolnej, jak i osoby w podeszłym wieku, która już dawno się nie uczyła. To sposób na przedłużenie sprawności umysłowej i młodości. Warto zacząć od tego, że postawimy na ćwiczenie jakiejś nowej umiejętności, na przykład zaczniemy się uczyć języka obcego, czy też utrwalać ten, który opanowaliśmy już kiedyś. Jako rozwijającą rozumie się też pracę na komputerze, co polecane jest w klasycznym treningu pamięci osób starszych. Można też grać na instrumencie muzycznym, czy chociażby rozwiązywać krzyżówki. Uczyć się nie należy wyłącznie kując na pamięć, bo to jedynie męczy i przynosi wyłącznie krótkotrwały ale w praktyce kompletnie bezowocny trening dla uczącego się. Dobrze jest też wyrobić sobie pewien nawyk uczenia się tak, żeby nie było problemu z motywacją i zachęceniem się samemu do siadania do nauki. Pamięć wymaga pielęgnowania, a proces ten niewątpliwie wiąże się zwłaszcza z regularnością powtarzania.